Bäste Resenär, populAir är inne i ett byte av bokningsplattform. På grund av tekniska problem påverkar det dig som resenär om du bokat din flygbiljett via någon av våra återförsäljare eller via en resebyrå före den 12 april 2024. Du behöver därför kontakta din resebyrå. Vårt Callcenter har i nuläget långa svarstider på telefon, men det går bra att mejla oss på callcenter@populair.com för snabbare hantering. För resor efter den 1:a maj ber vi er återkomma under nästa vecka om möjligt. Vi beklagar den uppkomna situationen och arbetar för att ha en lösning på plats inom kort.
På Arlanda flygplats öppnar vår incheckning 90 minuter innan avgång och stänger 40 minuter innan avgång.
Kom gärna i god tid till flygplatsen, minst två timmar före en inrikesflygning och tre timmar före en internationell flygning. Det ger dig gott om tid för incheckning, säkerhetskontroller och att hitta din gate.
Checka in online, via incheckningsdisk eller självbetjäningsterminal:
Online check-in öppnar 36 timmar före avgång och stänger två timmar innan avgång.
Om du inte har checkat in online, reser med barn eller husdjur eller helt enkelt önskar personlig service går det bra att checka in i våra incheckningsdiskar på flygplatsen.
Om du har incheckat bagage, lämna det vid flygbolagets bagageinlämning. De kommer att väga ditt bagage och se till att det skickas till ditt flyg.
Kom ihåg att olika flygplatser och flygbolag kan ha något varierande rutiner, så det är alltid bra att kolla upp specifika instruktioner för din flygresa.